Elköltöztem!

Kedves Olvasók!
Ezt a blogot tovább nem frissítem tartalommal, elköltöztem ide, ahol igyekszem újabb érdekes és hasznos cikkeket megjelentetni. Üdv
A Szerkesztő

Érdekes cikkek

  • Hibás feed URL.

Egyik kedvencem

Utolsó kommentek

Fitt élet

  • Hibás feed URL.

Hatékony fogyókúra - végre tényleg van ilyen?

2008.08.13. 02:34 | iptamas | 1 komment

Címkék: cikkek fogyokura

egészséges táplálkozás fogyókúra hatékony szénhidrátok diéta reggeli egészséges étrendA kutatók végre megtalálták a lehetséges megoldást arra, hogy a diétázók hogyan kerülhetik el a speciális étrenddel való felhagyás utáni ismételt súlygyarapodást. Eszerint célszerű egy gazdag, szénhidrátban és fehérjékben dús reggelivel kezdeni, majd a nap további részében csekély szénhidrát- és kalóriatartalmú étrenddel folytatni.

„A legtöbb hasonló tárgyú tanulmány megállapítása szerint egy nagyon alacsony szénhidrát-tartalmú étrend nem megfelelő a fogyáshoz” – jelentette ki Daniela Jakubowicz, az írás szerzője. „Ez ugyanis súlyosbítja a szénhidrátok utáni éhségérzetet, és lelassítja az anyagcserét. Ennek eredményeként egy rövid ideig tartó fogyás után gyors visszahízás következik. Két év után mindössze a szénhidrát-szegény diéták mintegy 5 %-a hatásos. ”

A Jakubowicz és kollegái által végzett kutatásokon alapuló tanulmány szerint a diéták hosszú távú eredményessége, hatékonysága attól függ, mennyire képesek kialakítani a telítettség, bőség érzetét, és csökkenteni az éhségérzetet. 94 súlyos, fizikailag inaktív hölgy esetében hasonlították össze új diétájuk hatását a hagyományos, alacsony kalóriájú étrendével (mindkettő alacsony zsír- és energia-tartalmú, de eltérő szénhidrát arányú volt).

64 hölgy tartotta a nagyon alacsony kalóriájú fogyókúrát, ők naponta csak 1085 kalóriát fogyaszthattak: étrendjük 17 g szénhidrátot, 51 g fehérjét és 78 g zsiradékot tartalmazott. A legszegényesebb a vacsora volt, mintegy 290 kalóriával. Reggelire számukra 7 g szénhidrátot engedélyeztek, ez kenyérből, gyümölcsökből, gabonákból és tejből adódott össze. Emellett 12 g fehérjét (húst és tojást) ehettek.

Az új, „gazdag reggeli”-diétát tartó 48 hölgy 1240 kalóriát ehetett egy nap. Ez az étrend zsírokban szegényebb (46 gramm), szénhidrátokban és fehérjékben azonban gazdagabb (97, ill 93 gramm) volt. Az alanyok egy 610 kalóriát tartalmazó, gazdag reggelivel kezdték a napot (58 g szénhidrát, 47 g fehérje és 22 g zsír), ebédre pedig 395 kalóriát kaptak (34, 28 és 13 grammnyi mennyiségben az egyes típusokból). A vacsora 235 kalória-mennyiséget tartalmazott (5, 18 és 26 gramm).

A vizsgálat első felében (4 hónap) a hangsúlyt a súlycsökkenésre, míg a második felében a testsúly megtartására helyezték a kutatók. Négy hónap után a hagyományos fogyókúrát tartók átlagosan 14 kg-ot, az új diéta szerint étkezők 11.5 kg-ot adtak le. Nyolc hónap múltán azonban az első csoport tagjai átlagosan 9 kg-ot visszahíztak, míg az új diétát követők folytatták a fogyást, és átlagosan további 8 kg-nyi súlyt adtak le. Ráadásul utóbbi csoport tagjai kevésbé érezték magukat éhesnek (különösen ebéd előtt), és kevésbé voltak kiéhezve szénhidrátokra, mint a megszokott diétát követő társaik.

Jakubowicz szerint az új diéta azért működik ilyen hatékonyan, mert kontrollálja az étvágyat és a szénhidrátok, édességek utáni vágyat. Emellett ráadásul egészségesebb is egy nagyon alacsony kalória-tartalmú diétánál – állítják a szerzők –, mert a több gyümölcs engedélyezésével több rost és vitamin kerül a szervezetbe. Jakubowicz elmondása szerint több mint 15 éve sikeresen alkalmazza saját páciensei körében.

Forrás:
www.sciencedaily.com
(ford.: Inántsy Tamás)
2008. június 23.

Hasonló cikkek:
Együnk sokat és fogyjunk

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegestaplalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr33613562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huszár József · http://www.vitaminbank.hu 2008.08.24. 15:20:22

Nagyon sokféle fogyókúrás módszer létezik, ezek többé-kevésbé használnak is a kúra ideje alatt. A gond csupán akkor kezdődik, ha abbahaggyuk a fogyókúrát, mert azt gondoljuk, leadtuk a súlytöbbletet. Ezért szokott előfordulni, hogy nagyon sokan visszahíznak. A nehezen leadott kilókat újból felszedjük. Mit lehet tenni? Nem akarom megvádolni a fogyókúrás termékeket gyártó cégeket, de bizony van aki (tisztelet a kivételnek) rászoktatja a fogyasztókat a saját termékeikre és ezeket folyamatosan kell fogyasztani, különben visszahízik. Vannak ilyenek is, de józanul belegondolva, ki hiszi el, hogy amit esetleg 5-10 év alatt felhalmoztunk, attól majd pár hónap alatt megszabadulunk? Ilyen nincs, vagy legalábbis anélkül, hogy a szervezetünk ezért ne büntetne meg. Mert előbb-utóbb megérezzük a fogyókúrák hatását: tápanyaghiány stb. Engem Tóth Gábor független előadásai (nonprofit cégnél dolgozik, így nem befolyásolják) győztek meg, hogy az egészséges táplálkozás és mozgás a legfontosabb. Vannak akik öröklik az elhízásra
hajlamosságot, de akinek nincs ilyen problémája, az biztosan le fog tudni fogyni, ha odafigyel a testmozgásra és táplálkozásra. Az előadások meghallgathatóak itt: www.vitaminbank.hu/index/toth_gabor.php A rendszerességet emelném még ki, mert csak akkor lehet maradandó és hosszútávú eredményt elérni, ha kitartóan és rendszeresen étkezünk, mozgunk. Eleinte nehéz, mert nem szoktunk hozzá, de a későbbiekben ez az életvitel általánossá és megszokottá válik. Sőt, talán rosszul fog esni, ha kimarad egy-egy edzés, vagy nehéz, zsíros ételt kell megenni.