Elköltöztem!

Kedves Olvasók!
Ezt a blogot tovább nem frissítem tartalommal, elköltöztem ide, ahol igyekszem újabb érdekes és hasznos cikkeket megjelentetni. Üdv
A Szerkesztő

Érdekes cikkek

  • Hibás feed URL.

Egyik kedvencem

Utolsó kommentek

Fitt élet

  • Hibás feed URL.

Élvezetes étrend az egészséges életért

2008.05.28. 21:07 | iptamas | 1 komment

Címkék: cikkek gyumolcsok hosszu elet zoldsegek

A hazai lakosság fele nem fogyaszt naponta gyümölcsöt, pedig minden ajánlás szerint legalább 40 dekagramm előnyös lenne a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek megelőzésében - mondta Pados Gyula, a Táplálkozási Fórum elnöke a szervezet tudományos konferenciáján a Magyar Tudományos Akadémián.

Magyarországon a napi zöldség- és gyümölcsfogyasztás 200 gramm körül van, a nyugati országokban legalább ennek másfélszerese, miközben a táplálkozási irányelvekben napi 400-800 grammot javasolnak - mondta Pados.

A szív- és érrendszeri, valamint daganatos betegségek 70 százaléka a táplálkozással függ össze, a mediterrán étrenden élők körében pedig e betegségek aránya lényegesen alacsonyabb. Az állati fehérjék esszenciális komponensei nagyrészt pótolhatók növényi fehérjékkel, a szénhidrát-szükségletet pedig előnyös teljes kiőrlésű gabonafélék, valamint gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával fedezni.
 
Kedvező hatásukat alacsony kalória, magas rost-, vitamin- és ásványianyag-tartalmuk, és több ezer egyéb összetevőjük, így antioxidánsok és úgynevezett fitokomponensek biztosítják. A fitokomponensek minden növényi eredetű élelmiszerben természetesen előforduló vegyületek. Ezek az anyagok határozzák meg a zöldségek és gyümölcsök egyedi színét és ízét, ezeknek köszönhető, hogy a narancs narancssárga és a paprika piros. Ilyenek például a flavonoidok, polifenolok, karotinoidok, limonoidok, melyek elsősorban a növények saját védelmében játszanak  szerepet. Védik a növényeket a baktériumoktól, vírusoktól, penész- és élesztőgombáktól, valamint a napsugárzás káros hatásaitól. A  szakemberek úgy gondolják, hogy a polifenolok védő hatást gyakorolhatnak az érrendszerre, ezáltal csökkentve a krónikus betegségek kockázatát - mondta Pados Gyula.

Javasolt egy élvezetes, nassolásra is alkalmas étrendet követni, amelyben zöldség és gyümölcs (napi 400 gramm), bor (napi 1,5 deciliter), hal (heti 4 alkalommal), étcsokoládé (a kakaótartalma miatt, 100 gramm), fokhagyma (2,7 gramm) és mandula (napi 68 gramm) szerepel.
 
Ezzel a "polymeal"-nek elnevezett étrenddel 76 százalékkal csökkenthető a már említett betegségek kockázata. Aki 50 éves kora fölött ezt a diétát tartja, a szakértők szerint 6,5 évvel meghosszabbíthatja életét.
 
Barna Mária, a Semmelweis Egyetem munkatársa a tejtermékek, ezen belül is a probiotikus termékek kedvező élettani szerepére hívta fel a figyelmet. A kettes típusú cukorbetegek 80 százaléka elhízott - mondta Audikovszky Mária, a Szent Imre kórház orvosa, aki szerint ezért különösen fontos a megelőzésben, kezelésben a megfelelő diéta.

Forrás:
hvg.hu Egészség
2008. május 28.

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegestaplalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr21492477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ric28 · http://www.masszazsport.co.cc 2010.08.08. 12:16:58

Hát igen a magyarok nagy többsége előnyben részesíti a gyors előre elkészített ételeket.