Elköltöztem!

Kedves Olvasók!
Ezt a blogot tovább nem frissítem tartalommal, elköltöztem ide, ahol igyekszem újabb érdekes és hasznos cikkeket megjelentetni. Üdv
A Szerkesztő

Érdekes cikkek

  • Hibás feed URL.

Egyik kedvencem

Utolsó kommentek

Fitt élet

  • Hibás feed URL.

A böjtről 2.

2008.03.25. 10:01 | iptamas | Szólj hozzá!

Címkék: cikkek bojt

A léböjt nem annyiból áll, hogy napokig csak folyadékot veszel magadhoz. Négyrészes sorozatunk (nana.hu) második cikkéből olyan alapvető tudnivalókat ismerhetsz meg, mint a böjtkrízis vagy a felvezető diéta.

Böjtölni csak úgy lehet, ha rákészülsz, és valóban semmi mással nem foglalkozol az alatt az idő alatt. A napi rutinba nem lehet beilleszteni a böjtöt - ha közben a munkahelyedre is be szeretnél járni és a családi feladatokat is ellátni, inkább hozzá se fogj. A böjt nem fogyókúra, és nem is egy egyszerű kis önfegyelmi tréning. A test méregtelenedésével a szellemi megtisztulás folyamata is zajlik, amire fel kell készülni, amit meg kell élni, és ami időnként nagyon megterhelő tud lenni szellemileg és fizikailag egyaránt. Tanácsainkat a Napsugár Életház szakembereinek segítségével állítottuk össze.

Vonulj el!

Keress egy stresszmentes helyszínt, vond ki magad a megszokott környezetedből, és igyekezz csak magadra figyelni. Ismerd meg magad a tévé, a mobiltelefon, az internet, a munkatársak, a családtagok és a hétköznapi rutinfeladatok nélkül. Ha böjtölsz, nincs gyerek, nincs főnök, nincs semmi, csak te vagy.

A testi megtisztulás mellett kiemelten fontos a testi-lelki-szellemi egység visszaállítása. Az élettani hatások mellett a lélektani hatásoknak is legalább akkora szerepe van, és ugyanolyan odafigyelést kívánnak, mint a fizikai tünetek.
Törődj a böjt alatt felszabaduló gondolatokkal, álmokkal és érzelmekkel, keress partnereket ezek feldolgozásához. Nagyon hasznos ilyenkor valami kreatív kézműves tevékenységet végezni, hogy segítsd a szellem megnyílását.
Miközben a tested elengedi a mérgeket, te is engedd el a feleslegesen felhalmozott kártékony gondolatokat és érzelmeket – sérelmeket, haragot, dühöt -, és a negatív emlékeket. Engedd meg magadnak a pozitív érzelmeket, a megbocsátást, a hálát és a szeretetet. Ha ezt teszed, ez a rövid idő hihetetlenül sokat fog adni, többé válsz általa.

Óvd a tested!

A biztonságos böjthöz először is böjtben jártas orvossal történt előzetes konzultáció után lehet hozzáfogni, lehetőleg szakértői felügyelettel. Egy héttel a böjtölés előtt tarts úgynevezett felvezető diétát, ami során fokozatosan hagyod el a megszokott táplálékokat, így nem éri sokként a szervezeted a böjt első napja. Ugyanígy levezető étrenddel állhatsz vissza a hagyományos táplálkozásra, de kihasználhatod az alkalmat böjt után arra is, hogy életmódot válts és megreformáld a táplálkozásod. Így a tested sokáig marad tiszta, és te is sokkal jobban fogod érezni magad, energikusabb leszel a mindennapokban is.

Előítéletek és félelmek

• Nem tudok éhezni - a böjt alatt nincs éhezés, hiszen folyamatosan viszünk be rostanyagokat, növényi fehérjét, olajat és szénhidrátokat megfelelő mennyiségben.
• Kimerül a szervezet? - a szervezet bőséges tartalékokkal rendelkezik fehérjékből, szénhidrátokból és ásványi anyagokból is, ráadásul a jól összeállított böjt során növényi forrásból visszük be ugyanezeket a tápanyagokat.
• Le fogok gyengülni? – az erő belülről jön: az átállást követő második naptól ugyanolyan lesz az energiaszinted, mint korábban a szilárd táplálkozás mellet volt, a böjt végére pedig sokkal energikusabb leszel.
• A gondolkodás és reakciókészség átmenetileg lassúbbodhat. Ez ártalmatlan dolog, a mérgek ürülése miatt van, de a munkában és autóvezetésben figyelembe kell venni.
• Nem okoz keringési problémákat? - legfeljebb az első két átállási napon egy kis szédülést, ennek is inkább a cukorraktárak ürüléséhez van köze és nem a vérnyomáshoz.

A mozgás

A mélyizmok  mozgatása, mint a jóga, a pilates, a callanetics vagy más izometrikus gyakorlatok fokozzák a böjt salaktalanító hatását. A meditálás és a tudatos légzés pedig segít az elmélyülésben és a lelki megtisztulásban. Gyalogolj, sétálj sokat, ez a vérkeringésnek tesz jót és oxigénnel látja el a vért.
A böjt normális velejárója – különösen az első 1-2 napban -, hogy fáradtnak, kimerültnek érzi magát az ember, ilyenkor engedd meg magadnak a hosszú, pihentető alvást, akár napközben is.

Böjtkrízis

Leginkább hosszú böjtöknél fordul elő, az általánosan javasolt egyhetes kúra alatt nem jellemző. Hányással, fejfájással, hasi görcsökkel, depresszió érzésével és régi fizikai panaszok újraélésével járhat együtt. Akkor fordul elő, amikor a szervezet épp különösen sok mérget és betegséget okozó anyagot választott ki a sejtekből, és amik ilyenkor a vérben keringenek. Ezeknek először ki kell ürülniük a szervezetből, hogy elmúljon a krízis. Ilyenkor igyál még több zöldteát, orbáncfüvet, hibiszkuszt vagy hígított gyümölcslevet, és csak pihenj, ne csinálj semmi megerőltető dolgot.

Forrás:
nana.hu
2008.03.23.

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegestaplalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr57393946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.