Elköltöztem!

Kedves Olvasók!
Ezt a blogot tovább nem frissítem tartalommal, elköltöztem ide, ahol igyekszem újabb érdekes és hasznos cikkeket megjelentetni. Üdv
A Szerkesztő

Érdekes cikkek

  • Hibás feed URL.

Egyik kedvencem

Utolsó kommentek

Fitt élet

  • Hibás feed URL.

Stop az egészségtelen élelmiszerek reklámjának?

2008.03.20. 07:54 | iptamas | 1 komment

Címkék: cikkek

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) egyetért a nemzetközi kampánnyal.

A Fogyasztók Világszervezete (Consumers International - CI) és az Elhízás Elleni Nemzetközi Akciócsoport (International Obesity Taskforce - IOTF) által kidolgozott nemzetközi kódrendszer szerint reggel 6 és este 9 óra között minden elektronikus médiumban tilos az egészségtelen élelmiszerek reklámja. A Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) egyetért a nemzetközi kampánnyal - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményükben.

A magas só-, cukor- és zsírtartalmú, kalóriadús és tápanyagszegény élelmiszerek reklámjának részleges betiltása azért is aktuális, mert ennek szükségességét riasztó adatok támasztják alá: 22 millió öt éven aluli túlsúlyos vagy elhízott gyermek él a világon, akik egészségtelenül táplálkoznak és keveset mozognak. Aligha meglepő ezek után, hogy a szív- és érrendszeri betegségek világszerte a vezető halálokok között szerepelnek - olvasható a döntés indoklásában.

A Nemzetközi Lunch Box Challenge akció - amelynek hazai állomására március 12-13-án Budapesten és Zalaegerszegen került sor - rávilágított, hogy a gyermekeket jelentősen befolyásolják választásukban és táplálkozási szokásaikban a nekik szóló élelmiszerreklámok.

A CI és az IOTF által kidolgozott kódrendszer háttere, hogy 2007-ben a 60. Egészségügyi Világkonferencián a tagállamok ajánlásban rögzítették a gyermekeknek szóló, élelmiszerreklámokkal kapcsolatos globális stratégia kidolgozását.

Ez nem kötelező, ajánlás csupán, civil kezdeményezés, amelyet először el kell fogadni az ENSZ egészségügyi világszervezetének, a WHO-nak, majd az érintett országok kormányainak mindezt jogszabályi szintre kell emelni - tájékoztatta az MTI-t Dömölki Lívia vezető élelmiszer-szakértő.

"Ezek után következhet csak a szóban forgó reklámok gyakorlati betiltása, amelynek gazdasági következményei ma még beláthatatlanok" - tette hozzá.

Forrás:
www.weborvos.hu
2008-03-18

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegestaplalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr99388777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gitta 2008.03.22. 06:55:12

Ez nagyszerű, nem lehet akármikor egészségtelen élelmiszereket reklámozni. Most már csak az a kérdés, hogy ki fogja eldönteni, hogy mi az egészségtelen.
És a követlező lépés az egészségtelen élelmiszerek betiltása lesz?