Elköltöztem!

Kedves Olvasók!
Ezt a blogot tovább nem frissítem tartalommal, elköltöztem ide, ahol igyekszem újabb érdekes és hasznos cikkeket megjelentetni. Üdv
A Szerkesztő

Érdekes cikkek

  • Hibás feed URL.

Egyik kedvencem

Utolsó kommentek

Fitt élet

  • Hibás feed URL.

Olívával a szívünkért

2007.12.26. 18:37 | iptamas | Szólj hozzá!

Címkék: cikkek csodaszerek

Az olíva szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében előnyösen használható. Kutatások bizonyítják, hogy napi 3-5 teáskanál olívaolaj fogyasztásával számos betegség megelőzhető. Az olajfát évezredes kultúrnövénynek tekinthetjük. Termése az olajbogyó, amely nagyon fontos gyümölcs, és amelyet ősidők óta főként kisajtolt, könnyen emészthető olajáért termesztenek.

Az olajfa
Az olajfa őshazájának a Közel-Keletet, szűkebben véve Líbiát tartják. Innen kerülhetett át az ókorban Palesztinába, Föníciába, sőt Egyiptomba is. Kis-Ázsiában és kréta szigetén is olajfákat ültettek, majd hamarosan eljutott a görögökhöz is, akik az ,,élet fájának” tartották eme növényt, melynek szülő anyja a bölcsesség istennője, Pallasz Athéné.

Az olívaolaj
Az olívaolaj már 4000 éve mint az egyik legegészségesebb táplálék szerepel a mediterrán országokban. Feltehetően már II. Ramszesz, egyiptomi fáraó is legyőzött vele minden betegséget. ,,Az olívaolaj a hosszú élet biztosítéka”. Az olívabogyót az egyik legjobb afrodiziákumnak ismerték. Egyiptomban, i. e. 5000 évvel már olívaolajt égettek lámpásokban.

Élettani hatásai
Megelőzi a szív és érrendszeri betegségek kialakulását. Az olíva egyik alkotóeleme a cycloarthanol, segíti a vér jobb koleszterinértékének kialakítását. Nagymértékben csökkenti a rák kialakulásának veszélyét. 15 év kutatómunka eredményeként született meg az az igen pozitív eredmény, miszerint a rendszeres olívaolajat fogyasztók között a rákos megbetegedések aránya sokkal alacsonyabb.

Jó tudni!
A mértéktelen állati zsírok fogyasztását pár kanál olívaolaj nem képes ellensúlyozni.
A legjobb, ha csakis kizárólag növényi olajakat, mint pl.(többszörösen telítetlen zsírsavakban gazdag) napraforgó, olíva és kukoricaolajat használnánk. Törekedjünk arra, hogy minél nagyobb mértékben fogyasszunk olajat zsír helyett. Ne feledjük hogy a növényi olajak rendkívül gazdag E-vitamintartalommal rendelkeznek.

Ajánlott mennyiség!
Napi 2-4 teáskanál olívaolaj javasolható. Saláta vagy különböző húsok, tészták elkészítésénél. Rendkívül gyors pozitív hatást érhetünk el, ha napi zsírfogyasztásunk részét (amely kb. 1/3 rész)
olívaolaj teszi ki.

Fontos !!
Az ajánlott olívaolaj mennyiség fogyasztásánál nagyon fontos, hogy fokozatosan jussunk el a maximális mennyiségig, mert hirtelen egy nagyobb mennyiség elfogyasztása hasmenést okozhat.

Kállai Éva, Wellness tanácsadó

Forrás:
www.fittelet.hu
2007.08.12.

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegestaplalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr75272611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.