Elköltöztem!

Kedves Olvasók!
Ezt a blogot tovább nem frissítem tartalommal, elköltöztem ide, ahol igyekszem újabb érdekes és hasznos cikkeket megjelentetni. Üdv
A Szerkesztő

Érdekes cikkek

  • Hibás feed URL.

Egyik kedvencem

Utolsó kommentek

Fitt élet

  • Hibás feed URL.

Ünnep előtti böjt

2007.12.11. 10:43 | iptamas | Szólj hozzá!

Címkék: cikkek bojt

Természetesen tudom, hogy a böjttel kapcsolatban rengeteg információ, hit és tévhit forog a köztudatban. Most csak egy kis ízelítő cikket mutatok a www.nana.hu-ról, de később még más szerzőktől is fogok idézni, ill. néhány saját tapasztalatról is fogok írni.
Tehát íme a cikk:

A karácsony, a szilveszter elképzelhetetlen finom falatok, sütemények nélkül. Ilyenkor az örök diétázók is elfelejtik a fogyókúrát. Nem árt azonban, ha a nagy evés előtt méregtelenítjük a szervezetünket. Hogyan? Böjtöljünk!

Mi az a léböjtkúra?

A léböjt során meghatározott ideig lemondunk a szilárd ételekről, és csak frissen csavart gyümölcs- és zöldségleveket, ásványvizet, gyógyteát fogyasztunk. A kúra lehet egy- vagy kétnapos, illetve egy- vagy kéthetes is, ez utóbbi esetben a levek mellett könnyű, zöldséges ételeket is fogyasszunk.

Eleinte kezdjük egynapos kúrával, amelyet akár kéthetente is végigcsinálhatunk. Kétnapos kúrát két-három havonta végezhetünk, az egy- és kéthetes kúrákat pedig negyed-, illetve félévente ajánlják.

A frissen facsart gyümölcs- és zöldséglevek segítenek kiüríteni szervezetünkből a felhalmozódott méreganyagokat, ezért a léböjt után frissebbnek, erősebbnek érezzük magunkat, szebb lesz a bőrünk, csillogóbb a hajunk.

Mennyi ideig böjtöljünk?

Mérjük fel, milyen hosszú kúrára van szükségünk, és mi az, amit végig tudunk vinni. Nagyon fontos, hogy mielőtt belekezdünk, kérjük ki a háziorvos tanácsát. Tanácsos a böjtölést heti egy nappal kezdeni, majd havonta emelni a kúra időtartamát addig, míg már gond nélkül képesek vagyunk egy teljes hetet végigcsinálni.

 

A diéta idején kb. 4 liter folyadékot fogyasszunk, és a leveseken kívül semmit ne együnk. A méregtelenítőkúra alatt ne igyunk kávét, helyette fogyasszunk zöld teát.

Mi mit jelent?

Teljes böjt: Ez a legszigorúbb böjtkúra. Vízkúrának is nevezik, mivel ilyenkor csak vizet és teát ihatunk.

Módosított koplalókúra: A víz és tea mellett kis mennyiségű szénhidrátot és fehérjét is fogyaszthatunk. Ez általában valamilyen fehérjeital formájában kerül a szervezetbe.

Léböjtkúra: Naponta ötször frissen préselt gyümölcs- vagy zöldséglevet iszunk, és sok-sok vizet.

Kásakúra: Zabból, rizsből, lenmagból folyékony állagú kását főzünk, természetesen só és cukor nélkül. Kis adagokban és melegen együk a kását, ha pedig egy kicsit barátságosabbá szeretnénk tenni az étkezést, szórjunk rá egy kevés fahéjat, vagy keverjünk hozzá kiskanál mézet!

Gyógyböjt: Teát és vizet iszunk a nap folyamán, valamint két alkalommal főtt zöldség levét vagy nyersen préselt gyümölcs- és zöldséglevet. Elsősorban az anyagcserezavarokon segít.

Egynapos böjt: Természetesen egy egész hetes – vagy akár hosszabb – böjt hatékonyabb, mint egyetlen nap. De egy böjtös nap is több a semminél. Ilyenkor a szervezetet legalább egy napra tehermentesítjük a táplálékfeldolgozás alól, kikerülnek a szervezetből a salakanyagok és mérgek. Ünnepek, lakomák, kiadós vacsorák vagy poháremelgetős, cigarettafüstös esték után különösen jót tesz a böjt, mert regenerálja a szervezetet.
Az egynapos böjtök tulajdonképpen nem igényelnek semmiféle felkészülést, és könnyen megvalósíthatók. Hasznos, ha hetente egy koplaló-napot tartunk, különös tekintettel a „gyorsan bedobok egy hamburgert” életmódra.

Gyümölcsnap: A nap folyamán másfél kiló friss gyümölcsöt együnk, lehet vegyesen is, a vacsorához családunknak készítsünk gyümölcssalátát!

Nyerskoszt-nap: Ne ijedjünk meg, nem olyan félelmetes. Hiszen egész nap gyümölcsöt és salátát eszünk majd. Reggelire gyümölcssalátát vagy akár müzlit, délben és este reszelt vagy felaprított zöldségekből összeállított salátát kevés olajjal, citrommal és fűszerekkel ízesítve.

Rizsnap: Főzzünk meg egy nagyobb adag barna rizst, amit különféle módon ízesítve egész nap eszegetünk majd. Ha édesen kívánjuk, keverjünk hozzá párolt almát vagy mézet, esetleg mazsolát, fahéjat. Ha sósan ennénk, adjunk hozzá egy kevés párolt paradicsomot vagy reszelt répát, zellert, ízesítsük apróra vágott petrezselyemmel, snidlinggel. Családtagjainknak ez akár köretként szolgálhat egy szelet hal vagy hús mellé.

Joghurtnap: Az emésztőrendszer egyik gyógyszere a joghurt. Kíméletes, de alapos tisztítást végez, a felfrissülésről nem is beszélve! Vegyünk öt pohár sovány joghurtot, amit a nap folyamán különféle ízesítéssel elkészíthetünk. Friss gyümölccsel – reszelt almával, összetört banánnal –, citromlével és mézzel elkeverve vagy zöldfűszerekkel, reszelt zöldségekkel, curryvel, fokhagymával dúsítva változatos – és nagyon finom! – ételeket készíthetünk. A családot pedig mélyhűtött málnával vagy eperrel összeturmixolt joghurtból készült különös, üdítő desszerttel lephetjük meg.

Forrás:

www.nana.hu

Hogyan juthatsz elegendő vitaminhoz és ásványi anyaghoz böjt idején is?

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegestaplalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr60259229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.