Elköltöztem!

Kedves Olvasók!
Ezt a blogot tovább nem frissítem tartalommal, elköltöztem ide, ahol igyekszem újabb érdekes és hasznos cikkeket megjelentetni. Üdv
A Szerkesztő

Érdekes cikkek

  • Hibás feed URL.

Egyik kedvencem

Utolsó kommentek

Fitt élet

  • Hibás feed URL.

Az étel a legjobb gyógyszer

2007.12.08. 11:23 | iptamas | Szólj hozzá!

Címkék: cikkek hosszu elet

Egyre több bizonyíték szól amellett, hogy a betegségek a szervezet nem rendeltetésszerű használatának a következményei. A rákkeltő hatások kivédésére szervezetünkben számos javítómechanizmus működik. Rajtunk is múlik, hogy helytelen életmódunkkal, táplálkozási szokásainkkal megóvjuk-e saját immunrendszerünket, vagy ellenkezőleg nap, nap után romboljuk. Szervezetünk folyamatos szellemi, fizikai túlterhelésének elkerülésével, az egészséges táplálkozással, megfelelő mennyiségű és minőségű pihenéssel, stresszoldó technikák alkalmazásával hatékonyan tudunk védekezni a betegségek ellen. Sokan vagyunk azonban olyan helyzetben, hogy a munkahely elvesztésétől való félelem, az állandó létbizonytalanság, anyagi és munkahelyi gondok, párkapcsolati nehézségek és számtalan egyéb ok miatt képtelenek vagyunk elkerülni a szellemi, fizikai és idegi túlterhelést.

Rosszul és keveset alszunk, nem tudunk szabadságra menni, nem tudjuk elfelejteni gondjainkat. Hiszen agyunk, idegrendszerünk nem gép, amelyet reggel be-, délután pedig kikapcsolunk. Pedig a kutatások szerint a daganatos betegségek kialakulása körülbelül 40 százalékban táplálkozási hibákra vezethetők vissza...

A jelszó: sok gyümölcs és zöldség

Táplálékaink biztosítják számunkra az élethez szükséges anyagokat, a legutóbbi száz évben azonban több változáson mentek át, mint azelőtt évezredek alatt. A sózott, cukrozott, finomított, a vitaminoktól, enzimektől, ásványi anyagoktól és rostjaitól megfosztott élelmiszer kalória szempontjából lehet megfelelő, de az egészség fenntartásához mégsem elég. A gyümölcs- és zöldségfélék mindegyike több tízezer életfontosságú vitamint, ásványanyagot és enzimet tartalmaz, melyek alapvetően befolyásolják immunrendszerünk működését. Ezeket, a biológiai anyagokat szervezetünk nem képes tárolni, ezért naponta kell fogyasztanunk őket.

Méregtelenítés

Megszabadulni a salakanyagoktól - a szervezet számára ugyanolyan fontos, mint a tápanyag-utánpótlás. Rostdús táplálkozással, sok mozgással és sok folyadék fogyasztásával elő lehet segíteni a rendszeres székletürítést. Ez nagyon fontos, mert a szükségesnél bővebb táplálkozás és a salakanyagoknak a tápcsatornán történő lassú áthaladása felesleges munkára kényszeríti a szervezetet. A növényi rostok azok a tápanyagok, amelyek megkötik a méreganyagokat és meggyorsítják a szervezetből történő kiürítésüket. A méregtelenítési munkát legnagyobb részben a máj végzi. Működésének serkenti, ha az emberétkezés után fél órára lefekszik. Valamint, ha a jobb bordaívre, vagyis a májtájékra meleg vizes tömlőt helyez. Vannak májműködést támogató gyógynövénykivonatok. Ilyen például a homoktövis. Legegyszerűbben persze úgy segíthetünk a májnak méregteleníteni, szervezetünknek emészteni, ha nem fogyasztunk nehéz, zsíros, fűszeres ételeket.

Daganatmegelőző élelmiszerek

Vannak daganatmegelőző hatású zöldség- és gyümölcsfélék, ezekből mindennap érdemes fogyasztani. Ilyenek a

  • brokkoli, a káposzta- és kelfélék, a cukkini és a cékla (klorofiltartalmuk miatt);
  • a zöld és sárga színű zöldségek és gyümölcsök, főképpen a dinnye, sütőtök, sárgarépa (bétakarotin tartalmuk miatt);
  • a fekete ribizli, paprika, paradicsom, csipkebogyó, citrom és narancs n (C-vitamin-tartalmuk miatt);
  • a mogyoró és a magvak (E-vitamin-tartalmuk miatt);
  • a fokhagyma, hagyma, gabona, tengeri halak (szelén és szerves kéntartalmú vegyületek miatt).

Húsféléből heti két alkalommal, tejből felnőtteknek inkább savanyított formában ajánlatos fogyasztani.

Mi helyett mit együnk?

  • Konzerv gyümölcs- és zöldségfélék helyett friss gyümölcsöt és zöldséget.
  • Zsíros, füstölt húsok és felvágottak helyett, tengeri halat, pulykát és csirkét párolva.
  • Finom pékáru, tészták és sütik helyett teljes őrlésű gabonából készülteket.
  • Cukor helyett mézet.
  • Zsírban sült ételek helyett pároltakat.
  • Zsíros sajt és margarin helyett túrót, sovány sajtot, hidegen sajtolt tökmagolajat.
  • Teljes tej, tejföl, tejszín helyett sovány tejet, írót és kefirt.
  • Erős, sós fűszerek helyett kakukkfüvet, tárkonyt, majoránnát.
  • Szénsavas, édes üdítők helyett ásványvizet, gyógyteát, natúr gyümölcs- és zöldségleveket.

Kállai Éva

Wellness tanácsadó

 

Forrás:
www.fittelet.hu

2007.08.22.

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegestaplalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr13256740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.